Jak pozycjonować strony internetowe

Pozycjonowanie stron internetowych jest konieczne, jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na bezpośrednią reklamę w sieci (np. poprzez Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads czy Instagram Ads). Za pomocą pozycjonowania Twoja strona wyświetli się na konkretne frazy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Dzięki temu użytkownicy wyszukiwarki będą mogli kliknąć w link prowadzący do Twojej strony i tym samym zapoznać się z Twoją ofertą. Jest to jeden z bardziej powszechnych sposobów na pozyskiwanie klientów w Internecie. Jak zatem to zrobić? Jak pozycjonować strony internetowe, tak aby pozyskiwały użytkowników zainteresowanych Twoją konkretną ofertą? Istnieje na to kilka sprawdzonych sposobów, jednak musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pozycjonowanie w Google nie jest szybką metodą promocji (jeśli szukasz szybkiej metody, wówczas lepiej jest sięgnąć po reklamę internetową).

Wybierz frazy w wyszukiwarce Google

Najważniejsza i podstawowa kwestia w pozycjonowaniu stron internetowych to określenie na jakie słowa kluczowe chcesz się wypozycjonować. Załóżmy przykładowo, że prowadzisz sklep z oponami. Wówczas teoretycznie możesz się pozycjonować na „opony”, jednak jest to bardzo podstawowe słowo kluczowe. Oznacza to, że nie koniecznie osoba, która wpisuje tę frazę w wyszukiwarkę będzie chciała kupić opony. O wiele trafniejszym wyborem słowa kluczowego może okazać się „opony zimowe sklep” albo nawet, przykładowo „opony zimowe sklep Szczecin”. Zatem jak widzisz ważne jest, abyś potrafił określić jak najbardziej specyficznie, czego Twój potencjalny klient może szukać w Google. Kieruj się jak największą szczegółowością i różnorodnością słów kluczowych. Im bardziej specyficzna fraza, tym łatwiej będzie ją wypozycjonować. Samo słowo „opony” jest trudne do wybicia się w Google, ponieważ istnieje na nie wysoka konkurencja. Bardziej specyficzne i niszowe słowo kluczowe sprawi, że będzie łatwiejsze do zajęcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego odpowiedni wybór słów kluczowych jest najważniejszy w całym procesie pozycjonowania, ponieważ definiuje on szybkość, trudność (a tym samym również koszty) całego procesu pozycjonowania. Zatem wybierz mądrze swoje słowa kluczowe.

Przygotowanie treści zgodnie z zasadami SEO

Kiedy już wybierzesz słowa kluczowe, w kolejnym kroku powinieneś przygotować treści, które o nich opowiedzą. Zatem jeśli chcesz wybić się w Google na „opony zimowe Continental”, wówczas dobrze, abyś napisał kompleksowy i wyczerpujący artykuł na ten temat, w którym często będziesz się posługiwać właśnie tą frazą. Będzie to wysłaniem sygnału do Googla o tym, że Twoja strona zajmuje się właśnie tą tematyką. W ten sposób powinieneś przygotować treści dla każdej swojej frazy. Taką treść możesz zamieścić jako opis kategorii w sklepie lub jako artykuł na blogu firmowym, wszystko zależy od tego, jaką działalność prowadzisz. Pamiętaj o tym, aby Twoje treści były unikalne, co oznacza że nie mogą one być plagiatem. Jeśli zlecasz artykuły do zewnętrznego copywritera, wówczas zawsze sprawdzaj za pomocą odpowiednich narzędzi online, czy dana treść jest unikalna, a nie została przekopiowana z innych serwisów internetowych

Linki prowadzące do Twojej strony

Kolejny ważny aspekt, to pozyskanie linków, które będą prowadzić do Twojej strony. Ważne jest, aby te linki były tematycznie zgodne z tym, co oferujesz na Twojej stronie. Zatem jeśli sprzedajesz opony, wówczas dobrze aby linkowały do Ciebie serwisy czy blogi zajmujące się samochodami i motoryzacją. Możesz również umieszczać linki do swojego sklepu w katalogach firm i innych serwisach tego typu, jednak uważaj na to, aby takie linki nie zdominowały Twojego profilu linków. Ważna jest różnorodność i wysoki poziom dywersyfikacji linków, jakie pozyskujesz dla swojego serwisu. Jeśli nie wiesz skąd mógłbyś pozyskać linki, wówczas dobrym sposobem może być podejrzenie tego, jak robi to konkurencja. Profil linków Twojej konkurencji poznasz za pomocą takich narzędzi jak Ahrefs, Semrush czy SEOMoz, oczywiście możesz też zlecić wykonanie takiego raportu agencji SEO czy pojedynczemu specjaliście, w ten sposób oszczędzisz czas i będziesz mieć pewność, że raport został wykonany całkowicie poprawnie i bezbłędnie.

Author: Admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *